Pokud používáte Tripito.cz, souhlasíte s naší cookie policy.
S tím, jak Dubaj stále nabývá na své popularitě, se čím dál tím častěji setkávám s nejrůznějšími dotazy nejen na samotné metro v Dubaji, ale i na fungování celého zdejšího veřejného dopravního systému. Jakým metrem se dostanu z letiště? Jaký typ lístků mám používat? Kolik stojí jízdné? Co se stane, když si při výstupu z metra „nepípnu“ svoji kartu? …
Abych vám pomohl se v těchto otázkách zorientovat, rozhodl jsem se dát ty nejpodstatnější informace přehledně na jedno místo.
A tak vznikl následující Průvodce po dubajském metru.
Projděte si ho!
Věřím, že v něm naleznete odpovědi na řadu otázek. Pokud i tak zůstane něco, co vás zajímá, nezodpovězeno, není nic jednoduššího, než napsat dotaz dolů pod průvodce. Sekce komentářů je tam pro vás.
Mapa metra | NOL karty | Cena celodenního jízdného | Turnikety | Nejčastější dotazy
Vězte, že zdejší systém metra je velmi pohodlný, čistý, bezpečný a hlavně jednoduchý na orientaci. Síť metra je automatizovaná, bez řidičů. Metro jezdí částečně v podzemí, z větší části však nad zemí, a je z něj tak zejména pro turisty perfektní výhled na město. Je to efektivní způsob, jak se v Dubaji dostávat z místa na místo, byť je potřeba pamatovat na to, že se metrem z daleka nedostanete všude.
V současné době se metro v Dubaji skládá ze dvou linek:
Tyto trasy se 2x kříží, a tvoří tak dvě přestupní stanice: Union a Burjuman. Červená trasa metra je páteřní a propojuje letiště (Terminál 1 a Terminál 3) s novými čtvrtěmi Dubaje.
Třetí trasa je aktuálně ve výstavbě a propojí červenou trasu s výstavištěm Expo 2020 a v budoucnu dále s letištěm Al Maktoum International Airport. V důsledku koronavirové pandemie bylo Expo odloženo, a zpozdila se tak i výstavba této nové linky metra, jež měla být původně otevřena v květnu 2020.
Trasa bude na červenou linku napojena v přestupní stanici Jabal Ali Metro Station (dříve známé jako Nakheel Harbour and Tower), částečně bude vedena v podzemí, z větší části se však bude jednat o nadzemní dráhu, která po jejím kompletním otevření přidá do dubajského systému metra 6 nových stanic. První 4 z nich mají být dle posunutého harmonogramu otevřeny v lednu 2021.
Protože „jízdné“ se v arabštině označuje jako „nol“, tak lístky tu jsou známy pod pojmy NOL karty / NOL cards / NOL tickets. Existují 4 základní druhy NOL karet:
Lístek nebo kartu musíte mít před nástupem do dopravního prostředku – koupíte je na prodejním místě jízdného v kterékoliv stanici metra, v případě červeného lístku i přímo v prodejních automatech.
NOL kartu, popřípadě Red Ticket si představte jako před-nabitou jízdenku, ze které se strhává kredit podle toho, jak dlouhou cestu absolvujete. Dubaj je rozdělána do 7 zón (na schématických pláncích metra jsou od sebe zóny barevně odlišeny) a jízdné se z karty odečítá v závislosti na tom, kolika zónami během jedné jízdy projedete. Výše jízdného závisí i na cestovní třídě, kterou se rozhodnete využít (regular class a nebo gold class).
Červený lístek, tzv. Red Ticket je vhodný pro příležitostnou jízdu dopravním prostředkem. Tedy ideální pro turisty, kteří chtějí kupříkladu navštívit některá z těch nejzajímavějších míst v Dubaji. Red Ticket není na rozdíl od ostatních karet elektromagnetický, je to zkrátka červený papírový lístek, na jehož zadní straně je vytištěné datum a počet zón, přes které pojedete. Koupíte ho v jakémkoliv automatu. Jeho cena činí 2 AED plus cena za požadované jízdné. Red Ticket lze použít na celkem až 10 jízd, buď si na něj těch 10 jízd nabijete při jeho koupi nebo ho lze postupně v automatech dobíjet / dohrávat tam další cesty podle toho, jak budete potřebovat. Jestliže si Red Ticket koupíte na cestu v rámci jedné zóny, následně i případný zbývající počet jízd bude použitelný rovněž pouze pro cestu v rámci jedné tarifní zóny. Red Ticket má platnost max. 90 dní od zakoupení a není možné na něj v rámci jedné cesty změnit druh přepravy (přestoupit z metra na autobus apod.). Resp. přestoupit můžete, ale s tím, že se vám z lístku strhnou dvě jízdy.
Red Ticket je použitelný i pro cestovní třídu Gold Class, pro ni je jízdné dvojnásobné, tedy 8, 12 a 17 AED.
Stříbrná karta, tzv. NOL Silver Card je vhodná pro častější jízdy, resp. pro turisty plánující v Dubaji strávit alespoň několik dní, kteří se hodlají pohybovat po městě zejména veřejnou hromadnou dopravou jako je metro, tramvaj, autobusy a popřípadě vodní taxi. Stříbrnou NOL kartu koupíte na prodejních místech ve stanicích metra. Za kartu se platí 25 AED plus výše kreditu, který chcete na kartu nahrát. Samotná karta stojí 6 AED, čili je dobré vědět, že na kartě zůstane počáteční kredit ve výši 19 AED, který je možný spotřebovat na jízdné.
NOL Silver card lze používat pro cesty skrz libovolný počet tarifních zón v Dubaji do té doby, dokud vám na ni nedojde zůstatek. Jestliže vám zůstatek během cesty dojde, resp. při výstupu z metra bude z karty třeba odečíst větší částka, než na ní ve skutečnosti je, buď vás výstupní karetní čtečka pustí a na kartě vám zůstane záporný zůstatek nebo vás nepustí. V takovém případě je potřeba dobít kartu ještě před průchodem skrz karetní čtečku. Stříbrná karta je platná 5 let a lze na ni v rámci jedné jízdy přestupovat mezi různými módy dopravy. Pohlídejte si, aby jste přestup stihli do 30 minut. Pokud to nestihnete, tak se vám místo jedné jízdy započítají dvě samostatné jízdy.
Stříbrnou kartu:
Obdobně jako u červeného lístku, i zde existuje možnost jezdit třídou Gold Class. K tomu však není možné použít NOL Silver Card, nýbrž je třeba koupit NOL Gold Card (rovněž za 25 AED). Jízdné ve variantě Gold je opět dvojnásobné, tedy 6, 10 a 15 AED.
Kromě plateb za jednotlivé jízdy lze koupit i celodenní, resp. vícedenní kupóny.
Celodenní jízdenka vás opravňuje k libovolným jízdám přes libovolný počet zón. Tento kupón lze nahrát pouze na Red Ticket! Tedy na červeném lístku lze mít buď max. 10 jednotlivých jízd a nebo max. 5 celodenních jízdenek. Jedna celodenní jízdenka stojí 20 AED.
7-denní jízdenku lze nahrát na Silver Card, nikoliv na Red Ticket. Její cena je závislá na počtu zón:
Je potřeba pamatovat na to, že v těchto cenách není zahrnuta počáteční cena stříbrné karty, tj. 25 AED. Předem si rozmyslete, zda se vám tyto časové jízdenky vyplatí. Je dobré si to i orientačně porovnat s cenami taxi v Dubaji a teprve pak se rozhodnout, která varianta pro vás bude nejvýhodnější.
Mimo tyto varianty lze v Dubaji cestovat i na 30-denní, 90-denní a 365-denní kupóny, ale vzhledem k tomu, že jejich použitelnost a praktičnost je pro většinu turistů nulová, tak nebudu v tomto směru zabíhat do podrobností.
Jakmile máte kartu můžete projít turnikety do tarifně zpoplatněného prostoru dubajského metra. Lístek či kartu stačí k turniketu přiložit, ozve se poměrně hlasité pípnutí a turniket před vámi otevře vstupní bránu. Nezapomeňte si lístek či kartu schovat. Podobně jako jste ji potřebovali ke vstupu, budete ji muset k turniketům přiložit i při výstupu.
Na displeji turniketu za vám zobrazí jednak cena jízdného, které se právě z vaší karty strhlo a zároveň vám ukáže, kolik kreditu na vaší karty zbývá.
Na samotném nástupišti se ujistěte, že stojíte u správných dveří (podle nápisů a značek na zemi). Metro v Dubaji má tři různé cestovní třídy, a proto jsou některé vstupy určené pouze pro Gold Class cestovní třídu, jiné pouze pro ženy a děti.
Jak se dostanu z dubajského letiště?
Letiště v Dubaji (DXB) má 3 terminály. Zatímco se metrem z dubajského letiště dostanete z Terminálu 1 a z Terminálu 3 (zajíždí sem červená linka metra), z Terminálu 2 metro nejezdí. Pokud letíte do Dubaje se Smartwings, přiletíte právě na Terminál 2.
Z Terminálu 2 doporučuji pro dopravu využít taxík. Je to nejjednodušší a nejrychlejší, kór po relativně dlouhém letu do Dubaje člověk většinou nemá náladu trávit další hodinu ve veřejné dopravě. Buď přímo letištní taxík (kde je potřeba počítat s letištním příplatkem 25 AED) nebo lze popojít kousek od letiště a stopnout si taxík normální. Lze jet také autobusem (zajíždí jich sem několik, např. linky č. 20, 25, 31, 43) nebo dojít na nejbližší stanici metra na zelené lince – stanice Abu Hail.
Jaká je provozní doba metra?
Na červené trase:
Na zelené trase:
Na nové trase otevřené v roce 2021:
Časy posledního spoje se liší v závislosti na stanici a lze je najít na webu dubajské Roads & Transport Authority. Metro v Dubaji jezdí ve špičce cca 1x za 3 minuty, mimo špičku 1x za 5 až 7 minut.
Mohu použít NOL kartu pro jízdu vodním autobusem?
Ano, pro vodní autobus (water bus) lze použít jak Red Ticket, tak NOL karty. Při jízdě na NOL kartu se za jednu cestu strhne fixní částka 2 AED. V případě vodních autobusů nejsou aplikovatelné přestupy. Tedy např. chcete-li využít vodní autobus a následně přestoupit na autobus klasický či na dubajské metro, započítají se vám dvě samostatné cesty. Upozorňuji, že vodní autobus není to samé jako vodní taxi známé jako abra. Vodní autobusy jsou větší a vždy na sobě mají viditelné červené logo RTA (společnost, pod kterou nejen metro, ale obecně hromadná veřejná doprava v Dubaji spadá).
Mohu použít NOL kartu pro jízdu monorailem?
Monorail je krátká železnice, která jezdí na uměle vybudovaný Palm Jumeriah Island. Patří pod jinou společnost, a je proto potřeba speciální lístek.
Co se stane, když si kartu při výstupu nepípnu?
Ať už vystupujete z autobusu nebo z tramvaje, vždy přikládejte kartu ke čtecím strojkům ještě v dopravním prostředku. To samé samozřejmě platí pro výstup z metra, kde procházíte turnikety. Jestliže tak neučiníte, strhne se vám z karty nejvyšší možná částka, tedy ta za jízdu skrze dvě a více pásem.
Kolik stojí lístek pro děti?
Děti, které jsou mladší 5 let a nižší 90 cm cestují zdarma a nepotřebují žádný lístek. Ostatní musí mít platnou NOL kartu či Red Ticket a platí plné jízdné.
Musí ženy a děti cestovat ve vagónech určených právě pro ženy a děti?
Nemusí. Mohou mohou využívat kterýkoliv vůz metra. Cestovní třída pro ženy a děti (typicky poslední vagón metra) je dobrovolná, do které muži nesmějí.
Jakým způsobem lze za karty a cestovní kredit platit?
Je možné platit hotově nebo platební kartou. A to jak v prodejním automatu, tak samozřejmě na prodejní přepážce.
Kde lze NOL karta dobít?
Na prodejních místech jízdného ve všech stanicích metra i na všech autobusových zastávkách. Nebo v prodejních automatech, které jsou k dispozici rovněž ve všech stanicích metra a na některých autobusových zastávkách, dále často v obchodních centrech a v letištních terminálech.
Kde lze dobít Red Ticket?
Na stejných místech jako NOL karta (viz. výše)
V čem se liší Gold Class od Regular Class?
Typicky přední polovina předního vagónu metra je vyhrazena pro Gold Class cestující. Je v ní více místa a nebývá přeplněná. Má kožené sedačky, které jsou individuální a od sousedních oddělené loketními opěrkami. Některá sedadla mají před sebou stolek a obecně bývá z Gold Class cestovní třídy lepší výhled.
Žádný dotaz není hloupý dotaz a jestliže jste v článku nenašli kýženou odpověď, zeptejte se prostřednictvím komentáře na metro v Dubaji nebo na kterýkoliv aspekt zdejšího systému veřejné hromadné dopravy, který vás zajímá.
Dobrý den, poprosila bych Vás o info, jak daleko je nejbližší stanice metra od hotelu Habtoor Grand Resort Al Falea St – Jumeirah Beach – Dubai Marina a jaký lístek se nám vyplatí zakoupit na trasu k místu jako je například Burj Al Arab nebo Burj Khalifa.
Budeme celkem tři, dva dospělí a jedno 14 letá slečna. Děkuji moc za radu a přeji krásný den. Milča
Dobrý den Milčo, nejbližší stanicí je Sobha Realty Metro Station, pěšky to je asi 1 km daleko od hotelu, lze to dojít. K Burj al Arab bych ale zvolil autobus, kór odsud z Mariny, přímo se k němu dostanete linkou č. 8, autobusová zastávka je na hlavní silnici kousek od hotelu. Lístky záleží na tom, zda toto budou jediné vaše výlety (pak volte tzv. red ticket) nebo bude jezdit po Dubaji více (pak kupte silver NOL kartu a nabijte si na ní kredit). Doporučuji se na toto optat na přepážce ve stanici metra, kde vám potřebné lístky prodají.
Přeji hezký den. Prosím o odpověď. Někde jsem zaslechl že lze neprojetou hodnotu na Silver NOL kartě získat zpět. Neboli NOL kartu vrátit. Mám tomu rozumět tak, že mi budou převedeny peníze třeba na mou VISA kartu? A ještě jedna otázka. Jak se přihlásit na WiFi v metru. Dva pracovníci metra si nevěděli rady. Děkuji.
Vítězslav
Dobrý den, ano, dle posledních informací, které mám, by to jít mělo, ale vrátí vám to hotově, určitě vám to nepřevedou na vaši platební kartu. S přípojným k wifi v metru zkušenosti nemám.
Dobrý den
Při cestě do Dubaje si nechám na stříbrnou kartu nahrát 7 denní jízdenku. Můžu si pak na ni nahrát v automatu třeba 100 AED a platit s ním třeba v meziměstském autobusu mezi Dubají a Hattou nebo water bus. A jak se platí vodní taxi?
Děkuji za odpověd
Dobrý den. Chtěl bych si pořídit stříbrnou NOL kartu na 7 dní. Je nám 63 a 61 let… Bude nám uznána při koupi senior sleva?
Dobrý den Pavle, senior sleva na NOL karty je pokud vím možná pouze v případě rezidentů, nikoliv turistů.
Dobrý den,chci se zeptat,dá se platit také v taxiku gold noll kartou?
Dobrý den Marcelo, ano, taxi lze platit i pomocí NOL karty (je jedno jestli stříbrné či zlaté).
Dobrý den,děkuji za odpověď,jen se mi ještě stala jedna věc,objednala jsem kombinovanou vstupenku na Burj Khalifa a Dubai Aquarium na večer 9:00PM a nikde se nemohu dočíst,kdy vlastně jít do akvária,jestli před tou 21hodinou,protože akvárium zavírá ve 23hodin,nevím tedy jak to chodí.Dále obě vstupenky přišli na moje jméno,jedu se synem,tak jestli to nebude na místě problém.Děkuji moc.
Dobrý den,
prosím jakou kartu či jízdenku nejlépe pořídit,tak na 2-3dny jízdy po Dubaji?Děkuji.
Dobrý den Andy, volil bych klasickou stříbrnou NOL kartu (koupíte na přepážce v kterékoliv stanici metra), bude vás sice stát 21 AERD (z toho 19 bude použitelný kredit, takže vlastně bude stát 6 AED), těch 19 ale v pohodě vyjezdíte a podle toho, jak moc budete jezdit, tak to bude potřeba dobít větší částkou. A těch 6 AED se stříbrnou kartou ušetříte, protože každá jízda na „červený lístek“ by vás vyšla dráž.
Dobrý den,dá se koupit v Abu Dhabí na centr. autobusovém nádraží jednotlivá jízdenka? Chci jet pouze do Louvru a nazpět a nemám zájem o kartu podobnou Nol kartě v Dubaji. Děkuji
Dobrý den Lído, jak jsem vám již psal, osobně si to nemyslím, ale jistě to nevím. Doporučuji se poptat přímo na místě.
Dobrý den,
Jaký typ karty se mi nejvíce vyplatí koupit, když můj pobyt v Dubaji trvá 5 dní a chci navštívit spíše základní dupležitá místa, které se zde nachází?
Dobrý den Deniso, myslím si, že sedmi denní jízdenka by se vám nevyplatila, určitě byste totiž potřebovala tu nejdražší, pro cesty skrze více zón, osobně bych doporučil klasickou stříbrnou NOL kartu, kterou budete mít dobitou určitým kreditem, stačí pro začátek tam dát 40 AED a uvidíte, zda to spotřebujete. Pokud ano, tak není problém kartu v libovolné stanici metra dobít, ať už kartou nebo hotově.
Dobrý den, jak jsou prosím na mapě označené nástupní stanice metra? Děkuji.
Dobrý den Vlastimile, na google mapách to myslím je velkými písmeny „M“ na modrém pozadí 🙂
Děkuji,vstup na Aura sky pool jsem si objednala,ještě prosím,kde nejlépe vzít taxi a kolik přibližně stojí
Dobrý den, taxíků je v Dubaji plno, buď vám ho zavolají na hotelu nebo si stoupnete před hotel a na nějaké taxi počkáte nebo využijete aplikaci typu Careem (místní obdoba Uberu), přes kterou si taxi zavoláte. Sazba za 1 km je typicky 2 AED, nástupní sazba pak 5 AED. Viz ceny taxi v Dubaji.
Dobrý den,jak se nejlépe dostat metrem k Aura Skypool a je nutná rezervace vstupu na bazén dopředu?Dále jak se dostat k Miracle garden.Děkuji
Dobrý den Lído, přímo metrem se sem nedostanete. Tam se dostanete jen využitím jednokolejky Palm Jumeriah monorail a nebo taxíkem. A ke stani Palm Jumeriah Monoral nejzedí metro, nýbrž tramvaj či autobus. Pokud pojedete metrem a nevadí vám udělat pár kroků, tak osobně doporučuji vystoupit na stanici metra Dubai Internet City nebo ještě lépe na Al Khail Metro Station, od ní je monorail 2 m daleko. Na Monorail neplatí lístek na metro, je tedy třeba zde koupit lístek zvlášť. Jinak ano, rezervace Aura Skypool je pokud vím nutná, a to celkem dlouho dopředu. Kapacita tam není veliká.
K Miracle garden jedině autobusem č. 105, který začíná u Mall of the Emirates (kde staví červená linka metra), autobus jezdí každou půl hodinu.
Dobrý deň Lukáš, vidím v diskusiách, že dobre poznáte Dubaj. Chcem Vás poprosiť o radu. Chceli by sme 29. 1 cestovať do Dubaja, len sa nevieme rozhodnúť, ktorý hotel si rezervovať. Rozmýšľame o Riu hotel Dubaj na ostrove Deira, alebo RADISSON BEACH RESORT PALM JUMEIRAH. Z ktorého hotela sa dá jednoduchšie dostať do mesta? – a hlavne akým spôsobom . A ešte sa spýtam, monorail na palme má zastávku aj v blízkosti hotela Radison?
Vopred Vám ďakujem za odpoveď
Dobrý den Jano, pardon, že reaguji až dneska. Z ani jednoho místa to až tak snadné není. Pokud mi je známo, tak od hotelu Riu Dubaj se dostanete pouze taxíkem, žádná hromadná doprava k němu nezajíždí. Tj bylo by vždy třeba vzít taxi k nejbližší stanici metra. Radisson Beach Resort je v tomto směru lepší, ale jak sama píšete, tak jste odkázána na monorail (a nebo opět na taxi). Jinak ano, monorail má zastávku vlastně přímo před hotelem. Je to první zastávku monorailu. Jen je potřeba myslet na to, že na monorail se kupuje speciální lístek (v závislosti na tom, do které zastávky jedete), bohužel na to neplatí NOL karta, kterou potřebujete k pohybu hromadnou dopravou. Ovšem metro k monorailu nezajíždí, takže od konečné monorailu je potřeba se na metro dostat, tramvají, autobusem nebo pěšky. Absolvovat to jednou či dvakrát za pobyt není problém, tu cestu z hotelu k metru každý den bych však asi nedoporučoval, resp. bych volil opět raději taxi či aplikaci Careem (něco jako Uber).
Bez ck a ano na týden, pro dvě osoby.
ano, jasne a ešte otázka, keď budem mať ten 7dnovy lístok, ten stačí pipnut iba 1x pri 1 nástupe a pri ostatných nastupoch a výstupoch pocas tych 7dni uz nemusím? Ci stale zakazdym..
Dobrý den, nikoliv, ať už budete mít kterýkoliv lístek / kartu, vždy je ji potřeba přiložit k turniketu. Do prostoru nástupiště metra (či naopak ven) se bez toho nedostanete. Stejně tak je třeba přikládat ke čtečce karet v autobusech. Turniket pozná, jakou máte kartu, nic vám odečítat nebude, jen vám to ukáže na displeji a pustí dál.
Dobrý den,jedeme do Dubaje na 11 dni.Z roku 2019 mame gold kartu na který je jeste zbytek creditu.Budeme hodne jezdit metrem a autobusem,tak jsem se chtela zeptat,když si dáme 1 gold karti nabit za 500dirhamu neni to malo nebo naopak hodne.Dekuji za odpoved
Dobrý den Marcelo, prvně jen upozorním, že na jednu kartu může jet v jeden čas pouze jeden člověk. Každý tedy musí mít kartu vlastní. Osobně bych dobíjel po trochu menších částkách (dobít to lze v kterékoliv stanici metra), 500 dirhamů je dost a může se stát, že to vše neprojedete.
Hezký večer, můžu poprosit o radu? Chystáme se do Dubaje a chtěli bysme nějaké ubytování kousek od pláže, ale aby to byla nějaká přijatelná cena řekněme tak do 20 tisíc? A aby se dalo večer jít někam na procházku. Měl byste nějaký dobrý typ?
Dobrý den Veroniko, jedete s cestovkou (tedy máte omezenější výběr hotelů) nebo na vlastí pěst? Mluvíme zde předpokládám o ceně za týden a osobu, je to tak?
Zdravim, mozem s tym 1dnovym listkom na red karte za 20dhm ist aj do gold vozna? ci to jeiba pritom 7dnovom za 220
Dobrý den Peter, ano, toto myslím, že možné je, je potřeba ale počítat s dvojnásobnou cenou, tedy se 40 dirhamy + 2 dirhamy ya červený „lístek“ samotný.
Lukáš, dakujem pekne. Neda sa kupit 7denny listok teraz cez inetrnet?
Dobrý den, dle mne to lze, ale musíte již fyzicky u sebe mít stříbrnou NOL kartu, respektive znát její číslo, dle kterého pak systém nahraje lístek právě na vaši kartu. Nebojte, je to snadné, v každém vestibulu metra je informační přepážka, kde se dá NOL karta s příslušným jízdným pořídit.
Ďakujem pekne za odpoveď. Ak si však kúpim 7-denný lístok za 135 AED, tak platí na akýkoľvek počet ciest. Nestarám sa o dobíjanie. Podľa mňa je to dobré riešenie. Je to tak? Že nemá žiadne obmedzenia na cesty.
Samozřejmě, pro člověka, který plánuje jezdit více se to určitě vyplatí. Ale třeba pro někoho, kdo jede třeba na pět dní a plánuje sice dopravu využívat denně, ale ne nějak intenzivně (ve smyslu pojedu metrem tam a pak se zase metrem nebo autobusem vrátí), tak pro něho je 7 denní neomezený lístek zbytečně drahá varianta.
Dobry den,
cestujeme z Viedne do Dubaja sWizzAir na 7 dni. Neviem na aky terminal prideme. Ako sa dostaneme najlepsie do Hotel, Amwaj 4 – Jumeirah Beach Residence – Dubai?
Dalsia otazka je – mame si kupit 7 dnovy listok? (110AED +25AED). Tam sa neodcitavaju jazdy?
Dakujem pekne
Dobrý den Evo, nejsem si teď úplně jistý, který hotel myslíte. Každopádně záleží, jestli Wizz Air létá na Terminál 1 nebo Terminál 2. Pokud vím, tak na Terminál 2. Ten na metru není. Nejbližší stanice je Abu Hail (na zelené lince metra), od Terminálu dvě sem jezdí například autobus č. 43. Upozorňuji, že kartu musíte mít zařízenou již před nástupem do autobusu. Pak pojedete metrem, nejdřív zeleným, následně červeným až na stanice Damac Properties nebo DMCC. Odtamtud to buď lze dojít nebo popojet ještě tramvají, v závislosti na tom, kde váš hotel skutečně je.
Lístek na 7 dní se vyplatí, pokud plánujete hodně, denně, jezdit. Pokud plánujete jezdit méně, mějte na kartě jen kredit, který se vám bude postupně za jízdy odečítat.
Dobry den, hotelovy shuttle bus nas priveze k Dubai Mall, jak je daleko nejblizsi metro? S celodenni jizdenkou muzu i libovolne presedat? Dekuji.
Dobrý den Naďo, z nákupního centra k metru vede dlouhý klimatizovaný nadchod, je to asi 850 metrů daleko, jsou v tom pojízdné chodníky / pásy, které cestu zkracují. Zastávka metra se jmenuje Burj Khalifa / Dubai Mall. Ano, s celodenní jízdenkou můžete libovolně jezdit a libovolně přesedat. Jen ještě upozorním na to, že v závislosti na tom, kde vás hotelový shuttle vyhodí, je potřeba nejprve nákupním centrem projít. Pozor, pro člověka, který to nezná, je to fakt velké bludiště, navíc dost špatně značené. Jen na to upozorňuji 🙂
Důležité: Některé komentáře se zobrazí až po jejich schválení.